Våra filmer

Här kan du hitta videoklipp som vi själva tagit fram, men också där andra producerat filmer om Stokab och vårt uppdrag som Stockholms stads IT-infrastrukturbolag. Samtliga filmer öppnas i eget fönster.

Not Boring Podcast_Intervju med Anders Broberg, Stokab

Not Boring Podcast, Urban ICT Arena
Anders Broberg, chef samhällskontakter på Stokab intervjuas av Petra Dalunde, projektledare på Urban ICT Arena i deras Podcast

Anders Broberg på Urban ICT Arenas 1 års jubileum i december 2017

Urban ICT Arenas 1 års jubileum i december 2017
Anders Broberg, Chef Samhällskontakter och ingår i styrgruppen för Urban ICT Arena  berättar om Stokabs engagemang och utvecklingarna i testbädden.

Stokab winner of the European Broadband Awards

European Broadband Awards
Stokab (Sweden, Stockholm) is a company 100 % owned by the city of Stockholm that has built and provides unlit fiber-to-the-home (FTTH) connectivity to 90% of the city households. This so-called "passive network" is used by more than 100 telecom operators and 500 companies in Stockholm. It has been awarded as the best project for the category on future proof and quality of service.

Fiberanslutning i Stockholm

Vi berättar om husnoden och vad som är bra med den.
De flesta fastigheter i Stockholm har en husnod installerad (oftast i källaren). Husnoden är överlämningspunkten mellan Stokabs fibernät och fastighetsnätet. Till Husnoden finns lika många fiber framdraget som det finns lägenheter/lokaler /företag i fastigheten.

Fibernätet  - Så fungerar det

Fibernätet  - Så fungerar det
Se vår populära film om hur fiberoptik fungerar och hur vårt nät är uppbyggt.

Utmärkelse för miljöarbete

I januari 2013 utsågs Stokab s till månadens goda exempel för den klimatsmarta uppvärmning av Östra Real av Stockholm Stads Smarta städer.

Karin Ytterström, Kommunikationschef

Karin Kyllerman